Strona główna Pytania i odpowiedzi

Pytania i odpowiedzi

INFORMACJE OGÓLNE

Od Bloga do Biura Podroży

Jesteśmy małym, intensywnie się rozwijającym biurem prowadzonym przez ludzi z pasją. Zanim założyliśmy firmę, prowadziliśmy (i nadal prowadzimy) bloga o Czarnogórze, który jest jedyną stroną w języku polskim poświęconym tylko Czarnogórze. Wirtualne dzielenie się miłością do tego kraju, zamieniliśmy na rzeczywiste działanie. Naszych turystów traktujemy w sposób indywidualny. Oferujemy usługi bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu, cała oferta jaką prezentujemy jest naszą autorską propozycją.

Jaki status i jakie uprawnienia ma nasza firma?

Prowadzimy Agencję Turystyczną Hvala.pl i mamy status Tour Operatora.
Posiadamy wszystkie niezbędne licencje oraz gwarancje turystyczne wymagane do prowadzenia działalności.

Numer Licencji: 627
Numer Wydanej Decyzji: 018-330/22-5409/2
Numer Gwarancji Turystycznej: 6-42-083

Czy organizujemy wyjazdy z Polski?

Nie organizujemy wyjazdów z Polski. Mieszkamy, pracujemy i prowadzimy firmę w Budvie. Wszystkie usługi oferujemy tylko na terenie Czarnogóry.

OFERTA

Czym wyróżnia się nasza oferta?

Wyróżniamy się swoimi autorskimi programami. Starannie dobieramy miejsca, atrakcje oraz kontrahentów. Naszych wycieczek nie znajdziecie w sprzedzaży „na ulicy”. Zwiedzanie odbywa się w małych grupach: 10 – 25 osób, w zależności od wybranej wycieczki. Jeździmy w miejsca, gdzie nie udają się duże biura podróży. Wielu naszych partnerów biznesowych pracuje z nami na wyłączność, co oznacza, że jako jedyni możemy je oferować polskim turystom, np: tuk tuki, winiarnie, restauracje.

Ile osób uczestniczy w wycieczkach?

Grupy są małe i kameralne. Zwiedzanie odbywa się w grupach: 10-25 osób, w zależności od wybranej wycieczki. Korzystamy z busów typu Sprinter – 18/19 miejsc, łódek 10-osobowych nad Jeziorem Szkoderskim oraz statków dla 25 osób nad Zatoką Kotorską. Jednorazowo do jednego elektrycznego tuk tuka może wsiąść 4 dorosłych pasażerów. Podczas raftingu korzystamy z pontonów, w których może usiąść 7-9 osób. Przy dużym zainteresowaniu wycieczką, grupa może być większa, ale liczba osób w pontonie pozostaje oczywiście bez zmian.

Czy wycieczki odbywają się cały rok?

Nie, tylko niektóre wycieczki mogą odbywać się cały rok. Głównym czynnikiem jest pogoda, duże opady deszczu czy też śniegu uniemożliwiają nam zrealizowanie części wycieczek poza sezonem letnim. Każda wycieczka jest szczegółowo opisana z podanym okresem realizacji.

Czy wszystkie usługi realizuje nasza firma?

Usługi realizowane są przez nas oraz naszych lokalnych kontrahentów. Każdy z nich jest zarejestrowany, posiada ubezpieczenie i gwarancję turystyczną.

Kiedy na wycieczce jest polskojęzyczny licencjonowany przewodnik, a kiedy polski pilot?

Polski przewodnik jest zawsze na wycieczkach historyczno – krajoznawczych (Kotor, Cetinje, Tivat, Durmitor, Perast, Wyspa Matki Bożej Skalnej, Jezioro Szkoderskie, Zatoka Kotorska, itd.) – gdzie przekazuje się dużo informacji o Czarnogórze i na kilku wycieczkach rekreacyjnych (jest to podane w opisach wycieczek). Nasi polskojęzyczni przewodnicy posiadają czarnogórskie licencje przewodnika turystycznego (do otrzymania licencji należy zdać państowe egzaminy w Czarnogórze). Polskie licencje NIE są w żaden sposób honorowane na terenie Czarnogóry. Wszyscy nasi pracownicy posiadają umowę o pracę i pozwolenie na pobyt w Czarnogórze. Polski pilot zaś, będzie Wam towarzyszyć podczas raftingu oraz wycieczek zagranicznych. Przejazd do Dubrownika i Trebinje odbywa się właśnie pod jego opieką, natomiast już po dojechaniu na miejsce do grupy dołączają licencjowani przedwodnicy po Dubrowniku i Trebinje.

Chcielibyście pojechać na wycieczkę, której nie mamy w programie. Czy jest to możliwe?

Jak najbardziej! Dajcie znać czego potrzebujecie, a wszystko możemy przygotować wedle Waszych życzeń. Jesteśmy również gotowi przygotować wycieczkę indywidualną, tylko dla pary lub grupy znajomych.

CENY

Dlaczego niektóre lokalne biura są tańsze?

Wycieczki o podobnej nazwie mają inny program, a wiele biur nie podaje na początku całkowitego kosztu wycieczki. Cena może być zaniżona, ze względu na brak „wejściówek” lub posiłku w trakcie zwiedzania. Za to dopłaca się już na miejscu. Najczęstsze różnice, to także mieszane grupy międzynarodowe (a nie polskie), brak polskiego licencjonowanego przewodnika oraz liczba osób biorąca udział w wycieczce. Przykładowo nasz rejs Hvalostatkiem po Zatoce Kotorskiej jest dedykowany dla około 25 osób, a obiad jemy w restauracji w jednej z miejscowości w Zatoce Kotorskiej. Inne biura taki rejs robią dla 100 – 300 osób w kilku językach i obiad podawany jest na statku. Działamy legalnie, posiadając wszystkie licencje, ubezpieczenie, płącąc podatki oraz wystawiamy rachunki/faktury za usługi – tak samo jest w przypadku firm, z którymi współpracujemy.

Czy ceny podlegają negocjacjom?

Nasze wycieczki odbywają się w małych, kameralnych grupach. W takich okolicznościach trudno nam na czymś oszczędzać. Nie chcemy obniżać standardu czy jakości naszych usług, a niższa cena byłaby możliwa tylko w przypadku zwiększenia liczby uczestników do np. 50 – czego nie chcemy robić. Od pierwszej naszej wycieczki przyświecało nam hasło: mniej, ale więcej – mniej ludzi, a więcej: jakości, czasu na indywidualne rozmowy, interakcji z uczestnikami. Dlatego ceny są stałe i nie podlegają negocjacjom. Zapraszamy do skorzystania z promocji umieszczonych na naszym blogu. Pojawiają się tam czasami różne pakiety zniżkowe, np. na majówkę lub poza wysokim sezonem. Z czystym sumieniem możemy powiedzieć, że cena jest adekwatna do jakości i poziomu oferowania usług.

Jakie są ceny dla dzieci?

Jak pisaliśmy, podchodzimy do Was indywidualnie, dlatego w opisach wycieczek zamieszczona jest informacja dla kogo przeznaczona jest dana wycieczka. Niektóre z wycieczek sa skierowane tylko do osób dorosłych i młodzieży, inne dla całych rodzin. Zapoznajcie się z naszymi wycieczkami, a wszystkiego się dowiecie z ich opisu 🙂

REZERWACJA, PŁATNOŚCI

Jak można zarezerwować wycieczkę?

Rezerwację przyjmujemy tylko drogą mailową na adres: info@hvala.pl
W celu ułatwienia rezerwacji uczestnik może wypełnić formularz:

Z jakim wyprzedzeniem należy rezerwować wycieczkę?

Im szybciej tym lepiej. Nasze wycieczki organizowane są w małych kameralnych grupach (w zależności od wycieczki od 10-25 osób). Miejsca znikają błyskawicznie i w wysokim sezonie potrafimy mieć wszystko zarezerwowane nawet na 2 tygodnie do przodu. Zachęcamy, aby zrobić rezerwację przez formularz w tzw. widełkach czasowych – nawet jeżeli nie znacie dokładnego terminu urlopu. Osobom, które wypełniły formularz, miejsca na wycieczki będą proponowane w pierwszej kolejności..

Jak i kiedy wygląda płatność?

Płatności należy dokonać u przewodnika/pilota w dniu wycieczki. Płatność tylko gotówką, w EURO.

Czy można zapłacić przelewem bankowym, kartą lub blikiem?

Niestety przelewy bankowe do Czarnogóry (kraj jest poza UE) są kosztowne – zdecydowaliśmy się na płatności gotówką, aby nie generować dodatkowych kosztów dla turystów. Nie mamy możliwości przyjmowania płatności kartą lub blikiem. Blika w Czarnogórze nie ma, podobnie jak wielu innych rozwiązań bankowych.

Czy trzeba wpłacić zaliczkę za rezerwację?

Nie przyjmujemy zaliczki od klientów indywidulanych. Płatność jest w gotówce w EURO u przewodnika w dniu wycieczki.
W przypadku większej grupy, możemy poprosić o wpłatę zaliczki – w celu potwierdzenia rezerwacji.

Czy wystawiamy rachunek, fakturę?

Tak, wystawiamy rachunek lub fakturę. W przypadku faktury trzeba to zgłosić wcześniej przy robieniu rezerwacji. Nie mamy możliwości wystawienia faktury wstecz.

PRZEBIEG WYCIECZKI

Czy odbieramy Was wycieczkę spod hotelu, czy musicie gdzieś dojechać?

Na wszystkie wycieczki mamy wyznaczony punkt zbiórki, który otrzymacie podczas rezerwacji w wiadomości zwrotnej. Czasami punktem zbiórki może być również przystanek autobusowy blisko Waszego hotelu.

Czy wszystkie wycieczki mają zapewniony transfer?

NIE, ze wzgledów logistycznych, nie wszystkie wycieczki są z organizowanym transferem. Dokładne informację o transferze znajdziecie pod opisem każdej z wycieczek. Niektóre wycieczki zaczynają się ze wskazanego punktu w mieście. Dla przykładu :Hvalostatek wypływa z portu w Kotorze i właśnie tam jest nasze miejsce zbiórki. Natomiast, zawsze możecie liczyć na naszą pomoc i podpowiemy Wam jak dotrzeć na miejsce zbiórki. Poza tym Budva i Kotor to bardzo dobrze skomunikowane miasta w Czarnogórze. Nie będzie problemu z dojazdem.

Skąd organizujemy wycieczki?

Obsługujemy głównie rejon Riwiery Budvańskiej i Kotoru, ponieważ tutaj znajduje się nasza firma i jesteśmy w stanie kontrolować jakość oferowanych przez nas usług. Jest możliwość dołączenia do wycieczek z innych miejscowości, o ile znajdują się na trasie naszego przejazdu. Dowiecie się o tym z opisów wycieczek.

Jakimi autobusami jeździmy na wycieczki?

W Czarnogórze jest bardzo duży wybór autokarów. My natomiast korzystamy z busów na 18/19 miejsc, dostosowanych do naszych grup. Przy dużym zainteresowaniu raftingiem grupa może być większa, wtedy będzie duży autokar, przy czym na rzece, skipper na jeden ponton zabiera 7-9 osób.

Czy trzeba zabrać ze sobą paszport lub dowód osobisty?

W opisie każdej wycieczki mamy wypisane rzeczy, które należy ze sobą zabrać. Paszporty/dowody osobiste są wymagane na wycieczkach zagranicznych. Przypominamy, że granice Czarnogóry można przekroczyć na podstawie paszportu LUB dowodu osobistego.

UBEZPIECZENIE

Czy posiadamy ubezpieczenie?

Tak, nasza firma posiada ubezpieczenie i fundusz gwarancyjny.

Czy uczestnicy są objęci ubezpieczeniem?

Tak, wszyscy uczestnicy naszych wycieczek objęci są ubezpieczeniem w UNIQA osiguranje. Ubezpieczenie nie obejmuje osób, które podczas zdarzenia są pod wpływem alkoholu. Zalecamy, żeby każda osoba spędzająca wakacje w Czarnogórze, wykupiła przed wyjazdem ubezpieczenie turystyczne. Osoby z chorobami przewlekłymi powinny pamiętać o ubezpieczeniu rozszerzonym.

ZMIANY I ANULACJE

Czy wycieczka może zostać odwołana?

Tak. Wycieczka może zostać odwołana przez organizatora z powodów: warunków atmosferycznych, niewystarczającej minimalnej liczby uczestników lub przyczyn od nas niezależnych. Nie organizujemy wycieczek kiedy jest niestabilna pogoda – bezpieczeństwo uczestników jest dla nas priorytetową kwestią.

Co w sytuacji odwołania wycieczki?

W przypadku odwołania wycieczki uczestnikom zostaje zaproponowany w miarę możliwości inny termin albo inna wycieczka. Jeżeli niesprzyjająca pogoda, np. silny wiatr na jeziorze utrzymuje się kilka dni, wtedy wycieczka może być odwołana bez możliwości zmiany terminu.

Zmiana programu lub punktów wycieczki

Jako organizator zastrzegamy sobie prawo do zmiany niektórych punktów wycieczki z powodów warunków atmosferycznych. W tym przypadku anulowany punkt zamieniamy na inny o podobnej atrakcyjności, np. punkt widokowy. Główną przyczyną zmian może być silny wiatr lub przelotne burze. Zawsze kierujemy się Waszym bezpieczeństwem.

Czy możemy odmówić realizacji usługi?

Tak, jeżeli przewodnik/pilot na punkcie zbiórki stwierdzi, że osoba jest pod wpływem alkoholu, środków odurzających, zachowuje się nieobliczalnie, jest agresywna lub zachodzi podejrzenie, że może zagrażać osobom trzecim – jej rezerwacja zostaje natychmiastowo anulowana. Niestosowanie się do zaleceń przewodnika/pilota podczas wycieczek może również skutkować usunięciem z udziału w wycieczce.